piątek, 4 stycznia 2013

Na wiedźmińskim szlaku cz. 2

Zaglądnij do części pierwszej.

Tym razem przykładowe wyczyny dla wiedźminów. Jak zwykle, będzie nieortodoksyjnie. Fanatyków Wiedźmina z góry przepraszam.


Dla potrzeby mojej gry, kilka wyczynów jest od razu gwarantowane dla Wiedźmina. Jeśli gracz wybierze wiedźmiński aspekt, to nie musi płacić za wykupienie tych wyczynów (nie zmienia się też limit odświeżania):

Wykrycie magii (spostrzegawczość) - za pomocą medalionu, wiedźmin może używać spostrzegawczości do wykrywania fenomenów magicznych.

Srebrny miecz (walka) - dzięki niemu wiedźmin może zadać obrażenia istotom odpornym na zwykły oręż.

Starałem się nadać tym darmowym wyczynom trochę mniejszą wartość i użyteczność. Chodziło mi raczej o utrzymanie podstawowej koncepcji kim jest i czym się zajmuje wiedźmin.

Poniższe wyczyny działają normalnie:


Wybuchowa mieszanka (eliksiry) - wiedźmin może teraz atakować eliksirami. Postać musi wydać przeznaczenie i obniżyć poziom umiejętności eliksiry (jak w opisie), atak obejmuje wszystkich przeciwników w strefie.

Znawca eliksirów (wiedza) - raz na sesję bohater może zadeklarować test odzyskiwania utraconych poziomów eliksirów (bez koniecznych okoliczności).

Rausz (krzepa) - postać, gdy pod wpływem alkoholu, dodaje dodatkowy punkt na pasku fizycznego stresu.

Znak ognia (znaki) - umożliwia atakowanie ogniem umiejętnością znaki

Ponura reputacja (zastraszanie) - umożliwia użycie zastraszania zamiast kontatków, ale uzyskane w ten sposób informacje pogorszą nastawienie BNów.

Wyczucie niebezpieczeństwa (spostrzegawczość) +2 do testów przeciwstawnych, gdy sprawdzane zaskoczenie.

Xięga Potworów (wiedza) - postać używa wiedzy zamiast śledztwa, gdy bada ślady po ataku bestii.

Zdobywca Trofea (zasoby) - po każdej walce z potworami, jednorazowe +1 do testów zasobów.

Odpowiedź (walka) - gdy postać walczy mieczem, i  osiąga wyjątkowy sukces w teście obrony, może zamiast zachęty (boost) wybrać automatyczne trafienie wroga (z utratą dwóch punktów stresu)

Wiedźmiński fach (walka) - gdy w teście obrony w walce z potworami wypadnie remis, przeciwnik nie dostaje  zachęty (boost)

Słaby punkt (walka) - wymagany wiedźmiński fach, jeśli w walce z potworami, postać dodaje +2 do testów wykorzystania przewagi.

Odbijanie strzał (walka) - postać może bronić się walką przeciw strzelaniu (normalne postacie używają wysportowania).

Powyższa lista to oczywiście tylko punkt wyjściowy. Pierwotnie miały być drzewka wyczynów,  ale ostatecznie zdecydowałem się jedynie na tych kilka początkowych. Nie znam gry aż tak dobrze, a moi gracze, nie obmyślają postaci na kilka sesji do przodu.

Prywata: Stało się! Evil Hat wyciągnął ode mnie 10$, więc będę miał pdfy wszystkich objętych promocją produktów. Wersja za 1 dolara naprawdę mi się podoba, teraz czekam do lutego. Zaineresowani? Zobaczcie Kickstarter. A jak się Wam  nie spieszy, poczekajcie jeszcze chwilę, aż wypuszczą prawie całość na otwartej licencji, zupełnie za darmo.

Na koniec z cyklu
"Fajny post wczoraj widziałem" - O sukcesach na blogu Tomakonoza. Napisane tak dobrze, że ja sobie chyba ten temat daruję.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz